Cooley late Fall solo dates!

Talk about the songs, the shows, and anything else DBT related here.

Moderators: Jonicont, mark lynn, Maluca3, Tequila Cowboy, BigTom, CooleyGirl, olwiggum

User avatar
Yaz Rock
Posts: 72
Joined: Wed Mar 27, 2013 12:56 pm
Location: New York

Re: Cooley late Fall solo dates!

Post by Yaz Rock »

beantownbubba wrote:
beantownbubba wrote:City Winery, Boston, 12/4



Staying relevant: Cooley changed "from Chinese troops to terrorists" in Ramon to something I didn't quite catch and "caravans." Much of the audience caught it and responded positively(see first paragraph above).
I didn't catch it at the show either, but listening to a tape it sounds like "From Ebola to caravans." He just draws out the pronunciation - "Eeee-bow-luh" - that makes it sound like it could be two words. At the show I thought he said "Evil blooded caravans" but that doesn't make sense in a sentence that starts with "From..." So yeah, I'm pretty sure it is "From Ebola to caravans."

beantownbubba
Posts: 19365
Joined: Fri Apr 02, 2010 10:52 am
Location: Trying to stay focused on the righteous path

Re: Cooley late Fall solo dates!

Post by beantownbubba »

Yaz Rock wrote:
beantownbubba wrote:
beantownbubba wrote:City Winery, Boston, 12/4



Staying relevant: Cooley changed "from Chinese troops to terrorists" in Ramon to something I didn't quite catch and "caravans." Much of the audience caught it and responded positively(see first paragraph above).
I didn't catch it at the show either, but listening to a tape it sounds like "From Ebola to caravans." He just draws out the pronunciation - "Eeee-bow-luh" - that makes it sound like it could be two words. At the show I thought he said "Evil blooded caravans" but that doesn't make sense in a sentence that starts with "From..." So yeah, I'm pretty sure it is "From Ebola to caravans."
Yes! However that subconscious memory thing works, as soon as I read "Ebola" i said "yes! that's exactly what it was!" I'm calling it official :)
What used to be is gone and what ought to be ought not to be so hard.

User avatar
tinnitus photography
Posts: 6376
Joined: Mon Apr 26, 2010 6:49 pm
Contact:

Re: Cooley late Fall solo dates!

Post by tinnitus photography »

thanks for the recap, BtB.... i never heard back from ATO so i didn't go, probably shoulda just bought a ticket but i really don't like that room much at all.

User avatar
lotusamerica
Posts: 1065
Joined: Sat Apr 24, 2010 4:30 pm

Re: Cooley late Fall solo dates!

Post by lotusamerica »

Late to post. Enjoyed the Cville show and he was in rare form re: interacting with the crowd. First set was tight, almost too tight. Second set was Id Cooley. Uncle Frank was a bit abstract, and they never did snake those logs up the hill if I recall... That guitar kept throwing fits. I don't know if it was new strings, needing a roadie to tune, or just a shit guitar, but I kept wishing the high e-string would just break and spare us all... Wouldn't have traded the night to be anywhere else, for sure. A privilege to be in the room with him, no matter what he decides to smoke/drink intermission... Always appreciate his songs even more solo for some reason - strip away the rest and those are some pretty damn fine words and tunes...

Ruffian86
Posts: 22
Joined: Mon Dec 10, 2018 2:54 pm
Location: Muscle shoals Alabama

Re: Cooley late Fall solo dates!

Post by Ruffian86 »

Princess theatre Friday night 12/14/18 Mike Cooley Decatur
Pulaski
Perfect timing
Self destructive zones
Surrender under protest
Cartoon gold
Check out time in Vegas
A ghost to most
Marry me
Space city
Filthy and fried
Intermission
Uncle Frank
Women without whiskey
Short Dick Cooper story
72 (this highway's mean)
Cottonseed
Adams house cat sued a bar in Decatur story (hilarious)
First air of autumn
Where the devil don't stay
Gravity's gone
Lisa's birthday
English oceans
Birthday boy
Ramon casiono
Shit shots count
Let's get on with the shit show

User avatar
Jonicont
Site Admin
Posts: 3465
Joined: Wed Mar 24, 2010 6:33 pm
Location: Marvin,NC

Re: Cooley late Fall solo dates!

Post by Jonicont »

Ruffian86 wrote:Princess theatre Friday night 12/14/18 Mike Cooley Decatur
Pulaski
Perfect timing
Self destructive zones
Surrender under protest
Cartoon gold
Check out time in Vegas
A ghost to most
Marry me
Space city
Filthy and fried
Intermission
Uncle Frank
Women without whiskey
Short Dick Cooper story
72 (this highway's mean)
Cottonseed
Adams house cat sued a bar in Decatur story (hilarious)
First air of autumn
Where the devil don't stay
Gravity's gone
Lisa's birthday
English oceans
Birthday boy
Ramon casiono
Shit shots count
Thanks
Always go to the show

Ruffian86
Posts: 22
Joined: Mon Dec 10, 2018 2:54 pm
Location: Muscle shoals Alabama

Re: Cooley late Fall solo dates!

Post by Ruffian86 »

Princess theatre Mike Cooley night 2
Self destructive zones ( I was too young for muscle cars and qualuedes and a little to old to be a hipster)
Sounds better in the song
Ramon casiono
Gravity's gone
Perfect timing
Eyes like glue
Cartoon gold
Pulaski
English oceans
Short cover band story about brown eyed girl into
Panties in your purse
First air of autumn
Intermission
Women without whiskey
72 ( this highways mean)
The good guys ain't always all good and the bad guys ain't always all bad and that's how the world works
Cottonseed
Uncle Frank
This is a song about how everything you are saying can depend on how you spell it
Marry me
Y'all have a merry Christmas
Filthy and fried
Where the devil don't stay
Birthday boy
Shit shots count
Imagine (with introduction)
Let's get on with the shit show

beantownbubba
Posts: 19365
Joined: Fri Apr 02, 2010 10:52 am
Location: Trying to stay focused on the righteous path

Re: Cooley late Fall solo dates!

Post by beantownbubba »

Sounds like Cooley was in fine form!
What used to be is gone and what ought to be ought not to be so hard.

Post Reply